2009/03/02

iiiiiiiii....

Finns det något ljud som du hatar sådär ända in i märgen? De flesta människor har åtminstone något ljud som de ogillar så starkt att de påverkas fysiskt av det (jag snackar inte om bajs-basen a.k.a. the brown note). Jag och min sambo diskuterade sådana ljud på tunnelbanan idag. Med ens dök ljudet av riktigt hård krita mot griffeltavla - inga mjuka skoltavlor med plastbeläggning här inte - upp i mitt huvud. Och jag rös i hela kroppen, helt okontrollerat trots att ljudet bara fanns i mina öron! Jag satt och skrynklade ihop mig i flera minuter, medan vi fortsatte att diskutera pipljudet som hörs innan dörrarna stängs i tunnelbanan. Men ljudet i huvudet ville inte försvinna. Ju mer jag försökte ignorera det desto mer gnisslade det i skallen och desto mer grimaserade jag. Det måste verkligen ha sett konstigt ut. Vid Sandsborgs station, där vi klev av, kunde jag slutligen slappna av och koncentrera mig på alla gulliga hus i stället. Det är ju uppenbarligen inget fel på min inlevelseförmåga...

Dagens låt: "Trouble Child" med Joni Mitchell

1 kommentar:

prudelutt sa...

Jag säger bara - Catania flyplats....apropos ljud....
Om de inte ger rysningar så kan de framkallar något annat med, eller hur?