2011/02/09

Kreativ städning

Igår var jag ledig. Fylld av energi och renlighetsiver började jag röja och städa och härja i sov-/vardagsrummet så det stod härliga till. Ut med grejor, fram med dammsugaren, på med Junior Wells på stereon och tjofaderittan hatt. Sedan mitt i alltihopa - jag minns inte ens hur det gick till - satt jag plötsligt och sydde! Hence resulterade min städdag i: ett halvstädat rum, en tvättad vittvätt, två kuddar och en värmekudde (ett beställningsjobb).




För er som inte vet, så är värmekudden en flickas - och en pojkes med för den delen - bästa vän. Den lindrar ömma mensmagar, värmer frusna tår och lindrar stela muskler. Dessutom är den ytterst miljövänlig i tillverkning. Tyg (gärna second hand), lite lavendel och en massa bovete är allt som behövs. Jag brukar sy en innerkudde i tre avdelningar (man syr två sömmar rätt över) och ett ytterfodral som kan tvättas. Sen är det bara att langa in kudden i micron på 3 - 4 minuter och tadaaaah! Myset är fixat. Är du 80-talist som jag, kommer du antagligen att vänta på att den ska börja poppa. Hihi.




1 kommentar:

mads sa...

Så stiliga kuddar! Och jag kan verkligen hålla med om att de där värmekuddarna är sköna och luktar gott. De ligger så tryggt och tungt på magen. Myspys.

Och ja, jag väntar också på att de ska börja poppa. Hihi!