2011/04/20

onsdag=loppisdag

Idag har jag loppat. Det var en perfekt dag för sådant - vädret var tjusigt och lagom varmt (inget svett och stånk i provrummen), det fanns pengar på kontot och eoner av tid.
Detta fyndade jag:



En fryspåse med 20 nystan (det heter tydligen "pelotes" på franska..)
rostrött akrylgarn för en hundralapp. Som hittat!

En tjusig bok som jag inte tänker läsa. Den ska bli ett väggur i stil med de som Hilda Grahnat säljer på sin hemsida.

En till tjusig bok som jag inte tänker läsa. Men den var så vansinnigt snygg så jag kunde inte låta bli den. Det är tydligen en biografi om Hemmingways sista tio år i livet. Peppigt...

En fantastisk rosa kjol med små vita hjärtan - perfekt för de där tokvarma sommardagarna när man egentligen bara vill gå naken, men inte gör det av sedlighetsskäl.

Den perfekta blusen! Lagom stor utan att vara bylsig och luftigt lätt i solen. Tänkte använda den som mönster och sy upp några till blusar i andra tyger.

Dessutom har jag börjat leta små virkade dukar i klatschiga färger som jag tänkte sy ihop till en härligt myllrande löpare som man kan ha på ett bord eller en byrå t ex.
Nästa gång jag går på loppis ska jag leta efter en byrå att ha under löparen. Det är det allra bästa med att flytta - man får titta på nya möbler! Och dregla. Och drömma...

Inga kommentarer: