2009/02/28

natten har tusen ögon

Jag undrar en sak. Hur kommer det sig att folk verkar glömma bort att de är läskunniga så fort de ber mig om hjälp? Eller är det att be om för mycket när man tycker att de ska läsa vad det står på böckernas framsidor? Om en ung tjej plockar ner "Snabba Cash" från hyllan och sedan frågar mig om det är "Snabba Cash" hon håller i, vill hon veta om det verkligen är sant det som står på boken? Vill hon veta om det eventuellt är uppföljaren "Aldrig fucka upp" ? Eller är hon helt enkelt så lat att hon inte orkar läsa på omslaget? Tja, frågorna hopar sig... En teori är att många människor har ett helt resonemang i huvudet och att det bara är den sista meningen som kommer ut ur munnen. Detta skulle i så fall göra oss butiksbiträden till detektiver där vi försöker lista ut hur associationskedjan som ledde fram till frågan "har ni en bok som handlar om en kille?" ser ut. Jo det är sant, jag har faktiskt fått exakt den frågan en gång.

En annan företeelse som förundrar mig är att hur många rea-skyltar vi än pyntar med så ser majoriteten dem inte förrän rean är över och vi i vanlig ordning glömt kvar nån skylt...


Jobbdagboken. Vem har dekorerat den tro..?


Glastaveldekoratrisen Astrid. Är djuret i hörnet a) en muräna b) en varan eller c) en haj ? Var med och tävla. Du kan vinna min autograf, eller ett begagnat kaffefilter...


My bunnified bathroom.


Det knasigaste vykortet jag fått på mycket länge damp ner i inkastet häromdagen och kommer från Schweiz. Jag vet dock inte vad den franska texten betyder...

Jag känner att det är dags att dra till med en riktig bloggar-klyscha. Varför skulle jag vara annorlunda? Alltså, här är den: dagens låt "Dream Lover" med Bobby Darin.

1 kommentar:

mads sa...

Det är en varaaan!