2009/02/26

detta jävla letande...

Åh, jag såg en repris av en av mina favoritdokumentärer om fotografen Anders Petersen - det var han som plåtade bilden som pryder Tom Waits album "Rain Dogs"!! Jag vill alltid vara medelålders kedjerökande cynisk fotograferande MAN när jag ser den dokumentären. Ganska svårt att göra någonting åt det mesta av ovanstående. Möjligen börja röka men det lär ju knappast göra någonting bättre... Och nu håller jag dessutom på att läsa en novellsamling av Charles Bukowski, en annan härligt destruktiv/kreativ gubbstrutt. Varför är det bara de destruktiva som hyllas för sin kreativitet! Jag varken dricker eller röker excessivt, skär mig inte, betalar hyran och håller upp dörren för gamla tanter. Dessutom är jag tjej. Herregud, jag kommer aldrig bli något. Jag kanske får snickra på ett alter ego... Vad sägs om "Allan Fink"? Äsch, det var ju upptaget. Det visar sig vara en souvenirtillverkare i Järpen. Damn!

I torsdags, grabbar och tjejor, besöktes det bokrea (bokrean på min arbetsplats borträknad då)! Och vilka fynd jag gjorde! Inte prismässigt kanske, men i alla fall när det gällde urval.

Världens bästa Coco! Jag önskar att jag hade varit tolvårig punkare..eller gör jag verkligen det?


"Rocklåtarna som skakade Sverige". Den ultimata skivsamlingen. Inkluderar hits som "Tennessee Waltz" med Alma Cogan och "I go Ape" med Neil Sedaka.


En fantastiskt snygg men tyvärr helt värdelös bok. Jag lärde mig INGENTING nytt av den. Det är lågenergilampor, femminutersduschar och baljväxter för hela slanten. Dessutom går det nästan inte att läsa eftersom all text är placerad i färgglada duttar istället för på enfärgad bakgrund. Undrar hur man bäst återanvänder den... Tips någon?


En intressant liten pocket om långtråkighet, ett synnerligen intressant ämne tycker jag. Var kommer annars kreativiteten ifrån?


Nog om reafynd. Jag vill sprida mitt senaste evangelium: Gröna äpplen is the shit!! Jag har på grund av min pollenallergi haft svårt att äta äpplen - jag fick alltid allergichock i halsen. Här om dagen blev jag dock så vansinnigt sugen på att ta en såndär knäpp-tugga av ett saftigt grönt
äpple. Jag var helt enkelt tvungen att prova. Döm om min förvåning när jag inte kände någonting alls. Sedan dess har jag frossat i äpplen, jag har ju fem år av gröna äpplen att ta igen!

2 kommentarer:

Sandra sa...

Järpen! där har jag halva min släkt. sjukt att bara se det nämnas sådär. det är ju sveriges minsta håla, typ.

"aldrig godnatt" har jag varit nyfiken på ett tag! rekommenderas den?

mads sa...

Boredom is the true enemy, men också rasande trevligt. Åh, mitt lilla skrutt, nu blir det utsvävande äppelhedonism!