2009/02/18

friede freude eierkuchen...

...vilket direktöversatt från tyskan blir "frid, fröjd, äggkaka".

Jag gjorde det! Efter att ha tjatat, ältat, tvekat och sett fram emot det i flera veckor har jag rakat bort större delen av min huvudbehåring. Kvar blev en massa hårstrån i 3-5 mm längd. Det roligaste är den varierande färgen - jag färgade ju håret rött för några dagar sedan. Men även längden på hårstråna varierar ganska mycket. Det visar sig nämligen att mitt mjuka babyhår inte ens står emot stora stygga trimmern, nej det lägger sig snällt ner med resultatet att skallen liknade Keith Flints (frontfigur i Prodigy) härligt glesa clownfrisyr. Men nu är det tack och lov fixat. Tror jag.

2 kommentarer:

Sandra sa...

love it!

mads sa...

Fiiiint! Och flint.

Dagens vågiga ord: bucomen. Hehe. Ooooh bukkakeeeee!