2009/03/13

haru röa hund?

Guuud vad jag är senfärdig i mitt skrivande! Jag får skylla på att orden behöver mogna några dagar eller så.

Jag har tatuerat mig. Äntligen! JAG har gjort något som jag föresatt mig - det händer minsann inte varje vecka. Det blev en Loranga (ja inte den orangefärgade läsken utan Barbro Lindgrens klassiska bråkstake) på armen. Inte så att jag rusade iväg på rena impulsen, det var noggrannt planerat sedan år tillbaka. Men sjutton vad det stacks! Vet inte vad jag i min naivitet väntade mig, men jag blev definitivt överraskad. Stolen som jag fick sitta i påminde i mångt och mycket om en tandläkarstol, en såndär höj och sänkbar med bara ett armstöd. Eftersom tatueraren satt på sidan med armstödet och bearbetade min arm, fick jag hålla emot så att jag inte skulle trilla ut på andra sidan. Det kändes ganska knasigt... Efteråt var jag alldeles matt, jag gick omkring som en zombie. Men det kan ju också ha att göra med att man var lite bakis efter Pocketgalan kvällen innan...



...Som ju förtjänar ett omnämnande i sig. En exakt kopia av förra årets pocketgala med några få undantag när det gäller "pristagare". Galan är allså till för att utmärka de författare som sålt flest pocketböcker under det gångna året och organiseras av svenska förläggareföreningen..tror jag. Samma ställe (Rival vid Mariatorget), samma författare (Katerina Janouch, Jan Guillou, Camilla Läckberg osv) samma tråkiga piroger, äckliga nötter och en sjukligt ointresserad konferencier i form av Erik Blix. Och det tog ju aldrig slut slut någon gång! Nästa gång tror jag att jag hoppar på eftermyset direkt!

Dagens låt: "Australia" med the Shins

Inga kommentarer: